Unilever zet Spreads in de verkoop
Het bedrijf maakte tevens bekend een onderliggende operationele marge voor herstructureringen van 20 procent in 2020 na te streven.
Unilever gaat zijn divisie Spreads met margarines en bak- en kookmiddelen afstoten en wil de divisies Foods en Refreshments samenvoegen, met als doel daar meer groei en snellere margeverbetering te realiseren.
Het bedrijf start dit jaar een aandeleninkoopprogramma van 5 miljard euro en verhoogt het dividend met 12 procent, met "verhoogd vertrouwen" in winstgroei en kasinstroom. Daarbij is de doelstelling voor de nettoschuld/EBITDA-ratio op 2x gesteld.
Unilever maakte na het afwijzen van het ongevraagde overnamebod van Kraft Heinz op 22 februari bekend een onderzoek te zijn gestart naar de mogelijkheden om het creëren van aandeelhouderswaarde te versnellen.
Het bedrijf voorziet voor 2017 een onderliggende omzetgroei van 3 tot 5 procent en een onderliggende operationele margeverbetering met tenminste 80 basispunten.
Door: ABM Financial News.
Lees ook:
Fusies mislukken vaak: overheid moet ingrijpen in overnamestrijd rond AkzoNobel en Unilever
Unilever rondt verkoop AdeS af
Polman roept beleggers op om aandelen te kopen