TMG wil ook modeplatform International Fashion Week afstoten

Telegraaf Media Groep (TMG) wil International Fashion Week, organisator van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam en modeplatform fashionweek.nl, verkopen. Dat meldt het bedrijf daags na de verkoop van puzzeldochter Keesing.

Het Nederlandse mediabedrijf is op zoek naar kopers voor International Fashion Week. Dat bedrijf kreeg TMG vorig jaar in handen. International Fashion Week zou binnen die korte tijd te weinig rendement hebben opgeleverd en wordt daarom in de etalage gezet. 

De uitverkoop van merken krijgt daarmee verder vorm. Begin deze week werd ook duidelijk dat TMG puzzeldochter Keesing van de hand heeft gedaan aan de Belgische investeerder Ergon. Ook GeenStijl staat in de verkoop. Mediahuis, sinds eind juni de nieuwe grootaandeelhouder van TMG, wil flink in de kosten snijden bij het moederbedrijf van De Telegraaf en Prive.  

Lees ook:
Zuidas-onderonsje Baker McKenzie en Linklaters bij verkoop TMG-dochter Keesing
Belgische investeerder Ergon neemt meerderheidsbelang in TMG-dochter Keesing
Mediahuis wil af van GeenStijl na overname TMG   

 

Gerelateerde artikelen