Beursgang Takeaway levert Hill + Knowlton ‘Oscar of PR’ op
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, werd afgelopen jaar naar de Amsterdamse beurs gebracht. Een contingent aan adviseurs maakte de IPO tot een succes. Waaronder het overnameteam van Sabine Post-de Jong, die het communicatie rond de beursgang voor haar rekening nam.
Post – de Jong, Practice Lead van de Financial+M&A Practice bij Hill + Knowlton Strategies, noemde vorig jaar het betrekken van stakeholders bij de onderneming en de beursgang een belangrijke pijler van de communicatie strategie. “Dat houdt in dat je het personeel meeneemt in het verhaal en het waarom van de beursgang, je zakelijke relaties op de hoogte houdt, potentiële investeerders de investment case helder uitlegt en media en marktkenners de feiten en de context bijbrengt. Kortom je pakt rondom regie over de beeldvorming van je bedrijf.”
De geslaagde IPO heeft Hill + Knowlton nu een prijs opgeleverd. Het communicatieadviesbureau heeft de GWA in de categorie Financial services & investor relations in ontvangst mogen nemen. Dat gebeurde op de jaarlijkse awardshow van International Public Relations Association (IPRA), ook wel de 'Oscars of PR' genoemd.
“Deze belangrijke internationale communicatieprijs is een mooie erkenning", zegt Post – de Jong in een reactie. "De beursgang is een goed voorbeeld van het creëren van deal- en IPO-acceptatie bij alle stakeholders, waar Hill+Knowlton Strategies zich door kenmerkt. Het bevestigt de leidende positie en expertise die Hill+Knowlton in Nederland heeft op het gebied van M&A transacties en IPO’s.”
Deze prijs volgt op het eremetaal dat Frans van der Grint eind vorig jaar greep toen hij de M&A Award voor Best PR Advisor 2016 won.
Lees ook:
"M&A laat je na zoveel transacties niet zomaar los"
Zelfs mooiste deal zit in de praktijk zelden in ideaal scenario