Voetverzorgers fuseren tot wereldwijd merk

Scholl-combinatie goed voor jaarlijkse omzet van 700 miljoen.

Yellow Wood Partners koopt het merk Scholl footcare van Reckitt Benckiser Group. Scholl is een bekend merk van voetencrèmes. Het wordt na de overname samengevoegd met het merk Dr. Scholl's™. 

De hernieuwde combinatie genereert wereldwijd een jaaromzet van meer dan 700 miljoen dollar. De transactie zal naar verwachting worden afgerond in het derde kwartaal van 2021.

Het merk Dr.Scholl's(TM) is in de VS toonaangevend in grote winkelbedrijven. Het merk Scholl is juist bekend buiten Amerika, met name in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Australië, te verkrijgen bij apothekers. De hernieuwde combinatie van beide bedrijven zal een wereldwijd voetverzorgingsmerk creëren dat als één bedrijf in meer dan vijftig landen actief zal zijn.

Yellow Wood verwierf in 2019 het merk Dr.Scholl's in Amerika van Bayer AG, dat het op haar beurt in bezit kreeg na de overname van de afdeling consumentengezondheidszorg van Merck & Co. 

Yellow Wood verwierf in 2019 de rechten op het merk Dr.Scholl's in Amerika van Bayer en richtte de Scholl's Wellness Company op. RB heeft de rechten op het merk Scholl buiten Amerika in handen sinds de overname in 2010 van SSL International.

(ANP)

Gerelateerde artikelen