Vleesfabrikant schuift aan voor kant-en-klaarmaaltijden

Consultancybedrijf Squarefield attendeerde Van Loon Group op maaltijdbedrijf Bonfait.

Van Loon Group neemt Bonfait over, een Nederlandse producent van kant-en-klaarmaaltijden, maaltijdcomponenten, (pasta) salades, soepen en sauzen. Bonfait wordt een zelfstandige divisie voor kant-en-klaarmaaltijden binnen Van Loon Group. Bonfait maakt momenteel deel uit van het Duitse Apetito. Deze huidige moedermaatschappij concentreert zich op de markt voor diepvriesmaaltijden.

 

De deal is begeleid door Squarefield, een corporate financeconsultanch in de agri- en foodsector. “Squarefield heeft deze deal onder onze aandacht gebracht omdat ze een goede match zagen met onze klanten en onze strategie als waardeketenorganisator”, aldus Pieter Geraerts, CFO van Van Loon Group.

 

Van Loon Group is de laatste jaren gegroeid als leverancier van winkelketen Lidl. Het bedrag dat met de deal gemoeid is, is niet bekendgemaakt. De overname moet nog worden goedgekeurd door de Consument en Markt (ACM) en de ondernemingsraden van beide bedrijven. 

Rabobank adviseerde apetito bij de verkoop van Bontait. 

Gerelateerde artikelen