Twitter probeerde vergeefs Clubhouse in te lijven

De audio-app zou na de interesse van Twitter zijn begonnen met de zoektocht naar andere investeerders die ook vinden dat het bedrijf miljarden waard is.

De gesprekken over een mogelijke overname van Clubhouse zouden afgelopen maanden zijn gevoerd. Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. In die gesprekken zou Clubhouse een waarde van ongeveer 4 miljard dollar zijn toegedicht. Clubhouse is een app voor groepsgesprekken en audiofeeds die snel aan populariteit heeft gewonnen.

De onderhandelingen over de beoogde inlijving zijn volgens bronnen al afgekapt. Het is niet duidelijk waarom die gesprekken afketsten. Vertegenwoordigers van Twitter en Clubhouse weigerden commentaar.

Eerder kwam al naar buiten dat Clubhouse bij een nieuwe investeringsronde mikt op een waardering van 4 miljard dollar. Clubhouse is een sociaal medium waar mensen samenkomen voor groepsgesprekken over een specifiek thema of om interviews te beluisteren. De vorig jaar gelanceerde app is op dit moment alleen nog beschikbaar voor Apple-gebruikers.

Door de coronacrisis en de lockdowns is de populariteit van Clubhouse sterk gestegen. Daarbij hielp het dat al snel grote namen uit Hollywood en het bedrijfsleven de app begonnen te gebruiken.

Twitter heeft inmiddels een concurrerende dienst opgezet, Spaces genaamd. Ook hier kunnen gebruikers van de app anderen uitnodigen voor live-audiogesprekken. Die Twitter-functie zit nu nog in een testfase.

(ANP)

 

Gerelateerde artikelen