Seedtag haalt meer dan 250 miljoen euro op

Seedtag heeft het bedrag opgehaald bij Advent International.

Seedtag heeft een bedrag van 250 miljoen euro opgehaald bij private equity investeerder Advent International. Het bedrijf wil de fondsen gaan gebruiken om de Contextual AI techniek verder op te schalen, te innoveren en de wereldwijde groei te vergroten. Daarnaast zal de expansie in de Verenigde Staten, ‘s werelds grootste advertentiemarkt, worden versneld en geven de fondsen Seedtag een extra boost voor verdere M&A-activiteiten ten behoeve van internationale groei. Groei in de VS is de belangrijkste strategische focus, met de vestiging van co-CEO en co-founder Albert Nieto in New York, en kantoren in Miami, Chicago en Los Angeles.

Stap vooruit

De afgelopen 8 jaar heeft Seedtag een privacy-first advertentie oplossing gebouwd, die pioniert in het gebruik van AI en machine learning en zo de beste contextual oplossing in de markt is. Seedtag’s oplossing is momenteel een toonaangevende contextuele oplossing in Europa en Latijns Amerika, met de eigen AI, en programma’s zoals Seedtag LAB die adverteerders een diepgaand begrip van de interesse van de consument kan verschaffen, zonder het gebruik van persoonlijke data.

Seedtag heeft als missie om uit te groeien tot de wereldwijde partner in contextual advertising voor merken en publishers. Deze investering betekent een grote stap voorwaarts, na het succes van het afgelopen jaar. Dit omvat onder andere de overname van het Franse adtech bedrijf KMTX (voorheen Keymantics), een toonaangevend Frans bedrijf gespecialiseerd in het bouwen van AI-modellen om performance marketing campagnes te optimaliseren en automatiseren. Daarnaast heeft Seedtag vorig jaar een financiering van Oakley Capital opgehaald.

Als onderdeel van de transactie zullen de belangrijkste bestaande institutionele investeerders van Seedtag – Oakley Capital, Adara en All Iron Ventures – investeerders blijven en het bedrijf ondersteunen in de volgende groeifase. Jorge Poyatos en Albert Nieto, co-founders en co-CEO's van Seedtag, zullen aanblijven als investeerders en het bedrijf leiden vanuit zowel het Spaanse als het Amerikaanse hoofdkantoor.

Toonaangevende speler

Jorge Poyatos en Albert Nieto, co-founders en co-CEOs van Seedtag, geven aan: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Advent. Deze investering zal onze expansie in de VS versnellen, onze groei een boost geven en ons team en de ontwikkeling van onze technologie versterken. Deze stap draagt daarnaast bij aan onze missie om het wereldwijde platform voor contextual advertising op te bouwen en een effectieve oplossing te bieden voor cookieloze reclame op het open web."

Gonzalo Santos, Managing Director bij Advent International en directeur Spanje, geeft aan: "Seedtag heeft zich gevestigd als een toonaangevende speler in Europa en Latijns-Amerika in de zeer dynamische contextuele reclame-sector. Wij zijn verheugd om met Jorge en Albert samen te werken nu zij op dit momentum blijven voortbouwen. Met onze internationale aanwezigheid en diepgaande sectorexpertise zal Advent samenwerken met het managementteam van Seedtag om het bedrijf internationaal verder uit te breiden. We kijken ernaar uit om dit bijzondere en toonaangevende bedrijf te ondersteunen bij zijn groei en schaalvergroting, en om het naar het volgende niveau te tillen."

LionTree trad op als exclusief financieel adviseur van Seedtag. Kirkland en Elis traden op als juridisch adviseur van Seedtag. Uria en Citigroup traden op als adviseurs voor Advent.

Gerelateerde artikelen