Scale-up Roamler koopt Datlinq
Roamler neemt Datlinq over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in foodservice en foodretail data. De bedrijven bundelen de krachten op het gebied van dataverzameling, het creëren van inzichten en crowdbased activaties in winkels. Ze bieden winkels de mogelijkheid om volledig te automatiseren en realtime inzicht te krijgen in hun verkoop- en marketingactiviteiten in de out-of-home- en retailmarkt.
Financiële details en andere details over de deal zijn niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat dit de overname is sinds het tien jaar oude Roamler vorig jaar een kapitaalinjectie van 20 miljoen euro kreeg van Endeit Capital, SmartFin en Achmea Innovation Fund. Endeit Capital eerste was vijf jaar geleden al betrokken bij de financieringsronde van 4,5 miljoen euro en verwierf toen een substantieel minderheidsbelang.
Met de overname van Datlinq wil het bedrijf haar waardepropositie voor FMCG’s en CPG’s verder uitbreiden en biedt het de mogelijkheid de markt volledig data-driven te benaderen, ook out-of-home, aldus een persbericht. Voor Datlinq betekent het een kans om haar dienstenaanbod verder te verrijken en activiteiten naar meer Europese landen uit te breiden. Datlinq behoudt haar eigen identiteit en CEO Marco van den Ouden blijft aan het roer.