RTL zet techtitel Bright in de etalage

Op YouTube en TikTok heeft de titel een enorme groei doorgemaakt.

De techtitel Bright van RTL Nederland staat te koop, zo meldt Villamedia. RTL zegt strategische gesprekken te voeren met uitgeverijen over de toekomst van het technologiemerk Bright. Welk prijskaartje eraan hangt is niet bekend.

Het omroepbedrijf zegt niet met welke partijen er wordt onderhandeld over een deal. Evenmin is bekend wanneer een eventuele overgang beklonken wordt. 

Bright kwam in 2015 in handen van RTL, dat de titel ondergebracht bij RTL Z. Half 2020 werd bekend dat het technologiemerk het aantal abonnees op YouTube had verdubbeld in een jaar. Ook op TikTok zou het kanaal groeien. 

Het aantal abonnees op YouTube zou nu meer dan 300.000 beslaan. In september 2019 stond de teller nog op 100.000. Op Twitter heeft de titel 48.000 volgers, ongeveer evenveel als op Instagram. Op TikTok zou er een half miljoen volgers zijn. Volgens RTL is het aan dit succes te danken dat uitgevers nu in de rij staan voor de titel. 
 

Gerelateerde artikelen