Refresco neemt blikjesvuller DIS over
DIS, met een jaaromzet van 90 miljoen euro, vult jaarlijks voor zo’n 300 miljoen liter aan blikjes voor grote internationale merken. Het gaat voornamelijk om frisdrank, maar DIS verwerkt ook bier. Bij de in 1964 opgerichte onderneming werken 198 mensen.
Refresco versterkt met de overname zijn positie wat betreft het vullen van blikken en flesjes voor A-labels. Dit marktsegment is momenteel erg belangrijk voor het bedrijf. De onderneming kondigde in dit verband onlangs de overname van een bottelfabriek van PepsiCo in Hamburg aan. Topman Hans Roelofs voorspelde eerder deze maand al dat er komende tijd meer van zulke deals zullen volgen.
Voor DIS betekent de overname dat het bedrijf zijn activiteiten verder kan uitbouwen in West-Europa. ‘We zijn erg verheugd dat we onze krachten bundelen met de Refresco Gerber Group’, liet DIS-directeur Marco Geurten weten.
De overname van DIS wordt door Refresco gefinancierd uit bestaande kredietfaciliteiten en eigen middelen. De transactie, die nog moet worden goedgekeurd door toezichthouders, kan naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.
(AFN)