Refresco hoort niets meer van PAI Partners
Op 12 april toonde PAI Partners interesse in de overname van Refresco, maar het Nederlandse bedrijf sloeg de avance af. Sindsdien is het stil op het overnamefront meldt het ANP. Refresco richt zich op eigen overnames.
Bij Refresco rapporteren ze in liters. Het totale volume van verkochte dranken groeide in het eerste kwartaal met 26,4% tot 1,674 miljoen liter. Het merendeel van de groei was te danken aan overnames, 2,3 procent wordt toegeschreven aan organische groei. De winstmarge per liter was lager dan in het eerste kwartaal van 2016. Van 14,1 naar 14,1 eurocent. De Ebitda groeide met 8,5 procent naar 37 miljoen euro. Roelofs wijt de dalende winstmarge per liter aan de impact van overnames en de zwakke Britse pond.
De CEO is nog lang niet klaar met overnames. Hij ziet in Europa en de Verenigde Staten genoeg kansen om de buy&build-strategie voort te zetten. In maart werd Recoaro gekocht, een Italiaans mineraalwatermerk van Sanpellegrino. Bij deze deal kreeg Sanpellegrino advies van Oaklins Netherlands.
Lees ook:
Private-equitybedrijf PAI Partners wil Refresco kopen