PA Consulting Group neemt Sparkler over
Het klantinzicht van Sparkler, de merkstrategie en expertise op het gebied van bedrijfsvoering vormen een aanvulling op de bestaande innovatieve, digitale en strategische expertise van PA.
In een wereld waarin strategieën, technologieën en innovatie met elkaar verbonden moeten worden, biedt de combinatie van PA en Sparklers hun klanten een grote meerwaarde. Onder meer om ze te helpen veranderingen in hun klant- en concurrentielandschappen te begrijpen, erop te reageren en in te kunnen spelen op de kansen die disruptieve veranderingen bieden.
Sparkler werkt met 's werelds meest geavanceerde digitale merken en blue-chip-bedrijven. Daaronder bevinden zich bedrijven als Microsoft, eBay, Diageo, Electrolux, Sainsbury's, Sky en Uber. Met expertise in consumentenonderzoek, waaronder digitale communities, heeft het adviesbureau als marktleider inzicht in hoe consumenten denken en zich gedragen in de digitale wereld. Het bedrijf heeft een lange staat van dienst in het helpen van klanten bij het innoveren van hun diensten en het succesvol positioneren van hun merken. In 2017 won Sparkler een Best Agency-award bij de awards van de Market Research Society.
Andy Katz, hoofd van PA's strategieteam, is blij met de overname: "De behoeften, het gedrag en de verwachtingen van klanten veranderen in een ongekend tempo. Tegelijkertijd vervaagt het traditionele onderscheid tussen producten en diensten en zien we nieuwe manieren om waarde te creëren.”
Mark Griep, Country Head voor PA in Nederland, voegt toe: “Veel markten worden nu zowel binnen de sector zelf als door nieuwkomers verstoord. Het is daarom van groot belang dat organisaties nog dichter op hun klant zitten en snel relevante producten maken.”
“Digital speelt ook in de Nederlandse markt een grote rol”, vervolgt Griep. “Sparkler versterkt PA’s propositie rondom Digital & Data transformation in Nederland.”
De oprichters van Sparkler, John Robson en Magnus Willis, zijn erg enthousiast over de toetreding tot PA. “Sparkler heeft de afgelopen drie jaar een uitstekende groei gezien door de toenemende vraag naar digitaal inzicht en strategie. Door onderdeel te worden van PA kunnen we deze positieve trend doorzetten. Het begrijpen van de menselijke kant van de digitale wereld is van essentieel belang voor alle bedrijven en we kunnen nu onze expertise sneller bij meer klanten en op meer markten etaleren. De bredere expertise van PA helpt ons ook om nog beter te voldoen aan de toenemende behoeften van onze klanten en biedt tegelijkertijd geweldige kansen voor onze mensen."
Sparkler, opgericht in 2001 en met het hoofdkantoor in Londen, heeft meer dan 60 werknemers. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.