Twee stappen dichter bij de optimale M&A-match

Dealsuite definieert nieuwe M&A branche-indeling en verwelkomt corporate M&A teams als klant.

Dealsuite, een internationaal netwerk- en communicatieplatform voor ‘dealmakers’, heeft vandaag de volgende stap aangekondigd in hun ondersteuning bij het matchen van fusies en overnames: een nieuwe, veel ruimere brancheclassificatie. En het openen van de deuren voor corporate M&A teams.
 
“Het is onze missie verkopers, kopers en investeerders te helpen de beste kansen in de markt te signaleren zodat deze partijen meer, en betere, transacties kunnen sluiten”, aldus Floyd Plettenberg, CEO bij Dealsuite. “Deze gedetailleerde branche- en sectorclassificatie stelt onze klanten in staat de meest relevante deals te vinden. Een grote stap voorwaarts in het toesnijden op de specifieke behoefte van onze klanten.”
 
Focus op branche
Wereldwijd bestaan er zo’n tien erkende brancheclassificaties. De twee meest gebruikte zijn de Global Industry Classification Standard (GICS) en de Industry Classification Benchmark (ICB). Beide op dezelfde leest geschoeid. Vrijwel alle grote beurzen hebben gekozen voor een van deze twee. 
 
Dealsuite verkiest ICB als basis voor haar M&A-branche-indeling omdat deze de business-to-consumer sector het best categoriseert en daarnaast een focus heeft op de Tech sector. Op dit fundament is doorgebouwd om het zo nog specifieker af te stemmen voor gebruik bij M&A transacties.
 
“Brancheclassificatie is een van de belangrijkste variabelen voor het matchen van fusies en overnames op ons platform. Dat het aantal branches is uitgebreid van 13 naar 282 zal dan ook een flinke impact hebben. De kans dat onze klanten de optimale transacties sluiten is daarmee significant toegenomen”, legt Plettenberg uit. “We hebben sectoren toegevoegd die in de pas lopen met de huidige trends en ontwikkelingen, of zelfs voor de troepen uit. M&A-professionals hebben bij ons altijd de meest recente selectiecriteria en data bij de hand.”
 
De nieuwe standaard
Het resultaat: een nieuwe standaard in M&A-brancheclassificatie. Deze is te gebruiken naast de al bestaande set match-variabelen van Dealsuite die continu wordt aangepast aan de veranderende vraag. Bedrijven die het classificatiesysteem gebruiken kunnen zelfs verdergaande specificaties voorstellen, gebaseerd op hun eigen interessegebied en transactievoorwaarden.
 
“We hebben de hele manier waarop we onze data organiseren en analyseren opnieuw gedefinieerd”, stelt Corstiaan Hesselink, CTO van Dealsuite. “Normaal gesproken orden je data in een hiërarchisch model. Met de introductie van de nieuwe sectoren hebben we een datamodel ingericht als netwerk: het bestaat uit knooppunten en de relaties daartussen.”
 
Dat biedt gebruikers gaandeweg veel meer invalshoeken van waaruit ze kunnen analyseren. En die zullen op hun beurt weer leiden tot meer relevantie. “Gebruikers zien dus steeds vaker ter zake doende transacties en krijgen steeds grondiger inzicht in hun netwerk.”
 
Uitbreiding M&A Ecosysteem
Om het platform constant te verbeteren bouwt Dealsuite het gebruikersbestand in rap tempo uit. Ook corporate M&A-teams hebben inmiddels toegang tot het platform, waardoor het M&A-ecosysteem nog meer diepgang krijgt.
 
“Het middensegment van de markt wordt steeds belangrijker voor corporate development-teams. Zij zijn blij dat ze tot onze community kunnen gaan behoren”, zegt Plettenberg. “Nu corporate M&A ook deel uitmaakt van onze bestaande klantenkring van M&A-brokers en private equity-bedrijven wordt het ecosysteem completer. Dat levert meerwaarde op voor alle deelnemers.”

Gerelateerde artikelen