Moonback verkiest crowdfunding boven investeerder
Boekingssite Moonback heeft 750.000 euro opgehaald via een nieuwe crowdfundingcampagne van het bedrijf. Sinds deze week staat de campagne live voor het grote publiek om zo in totaal minimaal twee miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. Moonback verkoopt aandeelcertificaten van 250 euro per stuk en er kan in totaal maximaal drie miljoen euro worden opgehaald.
Moonback startte twee jaar geleden onder de naam Beterboeken. De eerste crowdfunding leverde een startkapitaal op van twee miljoen euro. Sinds september vorig jaar is de hotelboekingssite live. Onlangs werd de site beloond met de gouden Dutch Interactive Award (DIA) in de categorie Disrupter.
Het plan is om nu door te groeien naar meer steden en meer hotels. In de komende jaren wil het bedrijf actief zijn in 50 steden in Europa. Moonback geeft de voorkeur aan crowdfunding boven een investeringsfond. Bij crowdfunding investeert een grote groep mensen die hart heeft voor de missie en ambassadeurs van het bedrijf zijn. Moonback wijst erop dat investeerders van de eerste ronde crowdfunding helpen bij het ontwikkelen van het bedrijf en ook deelnemen aan de tweede ronde crowdfunding.