Mollie opent fintech-centrum na financieringsronde
De locatie van het centrum wordt een uitbreiding van het hoofdkantoor van Mollie in Amsterdam, waardoor het bedrijf kan schalen en groei kan stimuleren voor haar 125.000+ klanten. Het Maastrichtse fintech Centre of Excellence zal onderdak bieden aan nieuwe medewerkers die werkzaam zijn op een breed scala aan afdelingen, waaronder ontwikkeling, operations en customer experience.
De lancering volgt op de in juni aangekondigde Serie C financieringsronde van 665 miljoen euro onder leiding van Blackstone Growth, waardoor Mollie een van de meest waardevolle private fintechbedrijven in Europa werd.
Mollie koos voor Maastricht vanwege het diverse en internationale arbeidsaanbod, met meer dan 63 gesproken talen in de stad. Hierdoor kan Mollie vanuit de hub een breed scala aan markten bedienen, met name haar Frans-, Nederlands-, Duits- en Engelssprekende klanten en partners. Maastricht staat bekend om zijn uitstekende onderwijsinstellingen, en veel afgestudeerden kiezen ervoor om na hun studie in de stad te gaan wonen. Daarom is Mollie van plan samen te werken met plaatselijke universiteiten en scholen, om presentaties en workshops te verzorgen om studenten te ondersteunen bij hun intrede in het beroepsleven.
Shane Happach, CEO van Mollie: "Mollie maakt een buitengewone groeifase door en het is van groot belang dat we ervoor zorgen dat onze klanten onze topprioriteit blijven. We zijn verheugd om ons fintech Centre of Excellence in Maastricht te openen. De stad heeft een uitgesproken en brede talentenpool die de expansie van ons bedrijf zal ondersteunen. We streven ernaar 200-250 ambitieuze en getalenteerde nieuwe Mollies aan te nemen, in alle fasen van hun carrière in alle mogelijke functies binnen Mollie – van engineering tot support, commercie tot compliance. We willen dat Maastricht aanvoelt als een verlengstuk van ons hoofdkantoor in Amsterdam en we willen graag het hart en de ziel van ons bedrijf repliceren in het Eiffelgebouw."
Het centrum zal onder leiding staan van Julien Cordonnier, COO van Mollie en voorheen Senior Director bij Uber, die in mei in dienst is getreden. Het centrum gaat open in juni 2022, en er zijn al 25 mensen aangenomen in de regio.