Marktleider hoorapparten koopt producent van headsets
Met de koop wil Sonova toegang krijgen tot een jonger publiek in het opkomende segment van in-ear wearables. De Zwitserse specialist in hoorapparaten moet het vooral hebben van ouderen, die worstelen met gehoorverlies, dat vaak een uitvloeisel is van hun hogere leeftijd.
"Zelfs als ze geen gehoorverlies hebben, zullen de meeste van hen geleidelijk gehoorverlies krijgen naarmate ze ouder worden”, vertelde bestuursvoorzitter Arnd Kaldowski in een interview aan persbureau Reuters. “Apparaten zoals die van Sennheiser stellen ons in staat om eerder toegang te hebben tot dergelijke mensen.”
Voorlopig kunnen de Sennheiser-producten die Sonova gaat ontwikkelen en marketing voornamelijk worden gebruikt voor het verbeteren van de geluidskwaliteit die door de gebruiker wordt gehoord, maar in de toekomst kunnen ze zich ontwikkelen tot draagbare apparaten met meer geavanceerde functies, zei Kaldowski.
Zogenaamde hoorapparaten maken onderdeel van een opkomende hybride technologie die de kenmerken van draagbare apparaten zoals fitnesstrackers combineert – die hartslag, oogbewegingen, lichaamstemperatuur en hersenen kunnen volgen