John de Mol verkoopt ANP aan Chris Oomen
Talpa Network, het mediabedrijf van John de Mol, verkoopt het ANP aan maatschappelijk investeerder Chris Oomen, de voormalige topman van DSW. Talpa laat weten dat het ANP niet langer een van de kernonderdelen is binnen het netwerk van mediabedrijven.
Drie jaar geleden wilde De Mol een eigen nieuwskanaal opzetten, nadat hij tevergeefs had geprobeerd om de Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. Destijds nam hij het persbureau over van de Vereniging Veronica.
Chris Oomen wil het ANP voor de lange termijn continuïteit bieden. “Het ANP is financieel gezond en is er een groeistrategie voor de komende jaren”, laat hij weten. “Deze combinatie van factoren is voor mij ideaal. Ik wil het ANP dan ook voor de lange termijn in portefeuille houden.”
Al in 2019 werd duidelijk dat ANP niet meer het zwaartepunt zou worden van de nieuwsvoorziening door Talpa.. De focus kwam te liggen op Hart van Nederland.
Nadere details over de deal zijn niet bekendgemaakt.