HelloFresh op 2,6 miljard euro gewaardeerd
HelloFresh, de toonaangevende wereldwijde aanbieder van thuisbezorgde verse maaltijden, kondigt vandaag een nieuwe investering van 75 miljoen euro aan van investment manager Baillie Gifford uit het Verenigd Koninkrijk. Baillie Gifford waardeert HelloFresh op 2,6 miljard euro post-money.
"We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel," zegt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh. "Baillie Gifford is een hoogwaardige lange-termijn belegger met een uitgebreide expertise op het gebied van e-commerce. We verwelkomen hen bij HelloFresh. "
James Anderson, partner bij Baillie Gifford & Co meldt in de persverklaring: "Wij zijn zeer verheugd om te investeren in HelloFresh, een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert. "
Samen met haar investeerders, evalueert HelloFresh de resultaten, ontwikkelingen en strategische opties. Dit omvat ook een voortdurende evaluatie van een reeks van financieringsmogelijkheden, met inbegrip van de analyse van een mogelijke toekomstige beursgang.
HelloFresh is wereldwijd de grootste thuisbezorgservice van verse maaltijden. In 7 landen bieden ze klanten de mogelijkheid om van gezonde, zelfgemaakte maaltijden te genieten zonder na te hoeven denken over het weekmenu, de boodschappen en voedselverspilling.
HelloFresh levert op dit moment meer dan 4 miljoen maaltijden per maand, aan huishoudens over de hele wereld. De netto omzet van het bedrijf groeide in 2014 met 391,8% ten opzichte van 2013 en HelloFresh heeft een soortgelijk groeitraject laten zien tijdens het eerste kwartaal van 2015. Dit maakt het bedrijf een van de snelst-groeiende wereldwijde spelers in de online-foodsector.