Gielissen wil groeien door overnames
Het bedrijf wil de omzet vergroten van 70 miljoen euro over 2016 naar 120 miljoen euro in 2019. De meeste groei verwacht het bedrijf te halen over de grens, waarvan een deel door overnames.
Consolidatie op versnipperde markt
Directeur Bart Wigman ziet de markt voor standbouw niet snel groeien, maar constateert dat er wel consolidatiekansen zijn. In een versnipperde markt is Gielissen een van de grotere spelers. De consolidatie wordt deels gedreven door de wens van opdrachtgevers. Grote internationale bedrijven zoals s GE Healthcare, Philips Lighting en Salesforce.comwerken volgens Wigman bij voorkeur met één toeleverancier die internationaal actief is.
Gielissen is al internationaal actief en heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, België, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten. In Berlijn heeft het onder andere de hoofdkantoren van Facebook en Twitter ingericht. Ook is het bedrijf bekend van het rondreizende Holland Heineken Huis.
Wigman verwacht dat met verdere groei ook het personeelsbestand omhoog zal gaan. Nu voorziet het bedrijf aan circa driehonderd mensen werk. Daar komen 400 mensen bij.
Gielissen is geen vreemde op de overnamemarkt. In 1998 kocht het de Maci Groep in Amsterdam en de Botim timmerfabriek in Deurne. In 2000 is Meyson Tentoonstellingsbouw in Nieuw-Vennep overgenomen. In 2003 neemt Gielissen alle activiteiten, activa en voorraden over van Exhibit Factory in Helmond. In 2011 opent het bedrijf een vestiging in Atlanta (Verenigde Staten) na de overname van interieur- en standbouwer Nuance International.