Deliveroo maakt prijsbandbreedte voor beursgang bekend

Het bedrijf kondigt geschatte marktkapitalisatie aan voor beursgang tussen 7.6 miljard en 8.8 miljard pond.

De bruto transactiewaarde (gross trading value, GTV) van Deliveroo is in januari en februari 2021 met 121 procent gegroeid ten opzichte van januari en februari 2020. Het bedrijf wil verder investeren in innovaties voor consumenten, restaurants, supermarkten en bezorgers 

Handelsupdate
Deliveroo geeft een update over de bedrijfsvoering in de periode van de maanden januari en februari 2021 ten opzichte van dezelfde periode in 2020.

De bruto transactiewaarde (GTV – Gross Transaction Value), het totale aantal transacties dat Deliveroo op haar platform verwerkt, is op groepsniveau in januari en februari 2021 met 121 procent gegroeid op jaarbasis. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland steeg de bruto transactiewaarde met 130 procent ten opzichte van vorig jaar. In de andere markten van de groep nam het GTV met 112 procent toe op jaarbasis.

De onderliggende brutowinstmarge als percentage van GTV groeide van 5,8 procent in 2018 naar 8,8 procent in 2020. Dit toont een snelle groei aan, die wordt ondersteund door sterke unit economics.  

Hoogtepunten beursgang
– De prijsvork voor het Bod is vastgesteld tussen £3,90 tot £4,60 per aandeel, wat overeenkomt met een geschatte marktkapitalisatie bij toelating tussen £7,6 miljard en £8,8 miljard (exclusief enige overtoewijzingsaandelen).

– De aanvraag tot toelating betreft het standaard noteringssegment van de Officiële Lijst van de FCA en tot de handel op de hoofdmarkt van de London Stock Exchange.

– De beursgang zal bestaan uit nieuwe aandelen die Deliveroo uitgeeft (met een verwachte bruto-opbrengst van ongeveer £1 miljard) ("Nieuwe Aandelen") en bestaande aandelen die door bestaande aandeelhouders zullen worden verkocht.

Over de marktpotentie van het bedrijf zegt Will Shu (oprichter en CEO): “Het online verkopen van eetwaren biedt een enorme marktkans. De manier waarop wij erover denken is eenvoudig: er zijn 21 maaltijdmomenten in een week – ontbijt, lunch en het avondeten – zeven dagen per week. Op dit moment vindt minder dan één van die 21 transacties online plaats. Wij werken eraan om dit cijfer te verhogen. We hebben goed gepresteerd, wat betreft groei, expansie en winstgevendheid, maar we staan pas aan het begin van ons verhaal. We zullen blijven investeren in innovaties waarvan we geloven dat ze ons platform verbeteren voor klanten, restaurants, supermarkten, en riders. We zullen ook onze groeiactiviteiten verder blijven ontwikkelen, in het bijzonder Editions, Plus en Signature.”

"We zijn trots op onze beursnotering in Londen, de stad waar alles begon voor Deliveroo. Dankzij de beursgang kunnen we blijven investeren in innovatie en de ontwikkeling van nieuwe technologie om restaurants en supermarkten te ondersteunen. Bovendien kunnen we onze riders meer werk bieden en de keuze voor de consument vergroten door hun geliefde maaltijden te bezorgen van meer restaurants dan ooit tevoren. Dit zal ons helpen in onze missie om het leidende bedrijf in food te worden. We zijn sterk van start gegaan in 2021 en we staan nog maar aan het begin van een spannende reis in een grote, snelgroeiende online markt voor voedselbezorging. Er liggen enorme kansen in het vooruitzicht."

Gerelateerde artikelen