Bas Rasker investeert in big data-bedrijf socialAudience

Axivate Capital, het investeringsfonds van ondernemer Bas Rasker, investeert in socialAudience, een startup die een software heeft ontwikkeld gericht op het verbeteren van advertentiecampagnes.

Het Amsterdamse socialAudience gaat haar technologie verder ontwikkelen en internationaal uitrollen met behulp van het Axivate Technostarter Fund. Het bedrijf, opgezet door online coryfeeën Ruben Niet en Wouter Theijsmeijer, heeft een technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt om online advertentiecampagnes te koppelen aan profielen uit CRM data van premium uitgevers. Hierbij worden de CRM data bewerkt naar een geanonimiseerde database.

"Wij zien veel businessplannen voorbijkomen en er zijn veel tech-start initiatieven waarbij nog niet alle fundamenten staan," aldus Rasker. "Echter, bij socialAudience waren team, visie, plan-to-market en technologie goed op elkaar aangesloten. Hierdoor hebben wij erg veel vertrouwen in socialAudience en zullen het team verder met raad en daad bijstaan bij het waarmaken van de ambitie!” 

Axivate Capital is in 2012 opgericht door Andreas Ezinga, Hugo Mensink en Bas Rasker en beheert twee fondsen met een totaal vermogen van Euro 28 miljoen. Axivate Capital richt zich op het ondersteunen van groeiambities, internationalisering en waardecreatie voor Nederlandse bedrijven op het gebied van digital media, e-commerce en binnen de reisbranche.

Rasker is multi-ondernemer en zat onder meer met wijlen zakenpartner Koen Everink achter online reisbureau Eliza was here. Ook was Rasker betrokken bij de leiding en oprichting van onder meer Weeronline.nl, Zoover en Neckermann.com.

 

Gerelateerde artikelen