Arnoud Haverlag, co-founder Marvia: “Andere corporates kunnen voorbeeld nemen aan PostNL”

Laatst gewijzigd: 20 juli 2023 09:59
Onlangs kocht PostNL Marvia, een jong software bedrijf actief op het gebied van desktop publishing (DTP). Co-founder Arnoud Haverlag, nog midden in de post-integration fase verwikkeld, is blij met de deal. “Het is bijzonder dat een corporate als PostNL investeert in innovatie die tegenwoordig steeds meer tot stand komt of zelfs geborgd wordt bij startups, zoals Marvia. Daar zouden andere corporates een voorbeeld aan kunnen nemen."

Marvia biedt een online toepassing waarmee klanten zelf advertenties, flyers, folders, POS-materiaal, visitekaartjes en posters kunnen produceren en vervolgens doorsturen naar printers en distributeurs. Met de overname van deze activiteiten versterkt PostNL zijn geïntegreerde dienstverleningsketen. Arnoud Haverlag: "Zowel op strategisch vlak als op het gebied van productontwikkeling is er al geruime tijd een goede klik tussen PostNL, één van de bekendste bedrijven van Nederland, en onze startup. Wij zijn dan ook erg trots dat wij deze volgende stap in de ontwikkeling van ons bedrijf kunnen zetten.  PostNL en haar distributiekanalen bieden de mogelijkheid om in hoog tempo heel veel bedrijven het leven makkelijk te maken met onze producten. Het management van Marvia blijft aan; we zouden deze groei niet willen missen als founders.”

Adviseurs
In de deal maakte Haverlag gebruik van externe adviseurs uit het eigen netwerk. “Wij werkten aan onze kant zeer plezierig samen met Pieter Janssen van JanssenBroekhuysen en Schut van der Ven Notarissen. We hadden zo’n deal nog nooit eerder gedaan en expertise zorgt voor een goed verloop van het hele proces, niet op de laatste plaats intern en dus voor jezelf, hebben we gemerkt. Het moment van ondertekenen en daarmee de deal definitief verzegelen zullen weniet snel vergeten! Inmiddels zijn we in de post merger integration fase beland. Daarbij gaan we de distributie kanalen van PostNL zo efficient mogelijk inzetten en de mensen van PostNL zo goed mogelijk meenemen in dat avontuur. De doorontwikkeling van het product krijgt daarnaast nog meer focus dan het al had, wat moet resulteren in meer nieuwe features en producten vanuit Marvia, binnen de bekende ontwikkel-sprints de onze gebruikers al gewend zijn.”

 

  Op de foto van links naar rechts: Jons Janssens (co-founder Marvia), Sipke Spoelstra (Algemeen Directeur PostNL DDM), Willem Jan van Wijk (Director PostNL M&A/International), Arnoud Haverlag (co-founder)

 

Gerelateerde artikelen