Antea neemt belang in non-food distributeur

Antea Participaties VIII heeft via een pre-exit een belang van 50 procent verworven in non-food distributeur Interhal in Breda.

Interhal is 60 jaar geleden opgericht en is een belangrijke distributeur op het gebied van non-food producten voor koken en tafelen en de cadeaubranche. De onderneming levert onder andere cateringmateriaal, grootkeukenapparatuur, alles voor de gedekte tafel, kookgerei en unieke cadeauartikelen. Zij importeert en distribueert producten van vooraanstaande A-merken als Schott-Zwiesel, Cambro, RAK Porcelain, Emile Henry, Kapp, Spring, Kosta Boda en ISI. Klanten bevinden zich met name in de retail en foodservice binnen de Benelux.

Motief van DGA Guus van der Borgt, zo laat hij weten, is dat hij een partner wil betrekken bij de verdere uitbouw van de onderneming. Hij blijft het management voeren en behoudt een belang van 30 procent in Interhal Group B.V. Antea heeft een belang van 50 procent verworven en Michiel von Hebel, die het management van Interhal zal versterken ter verdere uitbouw van de retailmarkt, heeft een belang van 20% gekocht.

Interhal is de tweede investering van het door Antea in december vorig jaar opgezette achtste participatiefonds, Antea Participaties VIII. In februari van dit jaar werd een belang genomen van 49 procent in leisure-onderneming Fundustry.

Gerelateerde artikelen