Allen & Overy en Baker & McKenzie adviseren bij USG People deal

Detacheerder USG People doet zijn vierde deal in een half jaar tijd; het neemt 51% van de aandelen in Adver-Online over om de online propositie te verbeteren. Allen & Overy assisteert het inhouse legal team van USG People; Baker & McKenzie staat CEO Hans van Rijnswoud van Adver-Online bij.

Adver Online is een in 2002 opgerichte onderneming actief op het gebied van online arbeidsmarktcommunicatie met een sterke focus op het creëren van maatwerkcampagnes, publicaties van vacatures en het bieden van ondersteuning bij werving- en selectieprocessen.

De overname is betaald in contanten en gefinancierd uit eigen middelen en zal direct bijdragen aan de winst. USG People had geld op de planken liggen; begin april 2013 verkocht het voor 20 miljoen euro de general staffing activiteiten in een aantal Europese landen aan Randstad en eind februari 2013 werd het onderdeel USG Energy voor 80 miljoen euro aan Rabo Capital verkocht.

USG werkte met een eigen legal team en werd daarnaast bijgestaan door Allen & Overy in de persoon van Sophie Roozendaal.

Het team van Baker & McKenzie dat Adver-Online adviseerde, bestond uit Mike Jansen, Quirine van Maanen, Rebecca Kuijpers-Zimmerman, Reinout Bautz, Claire van Zwam, Kim Tan en Sophie Noppen-van Es.

Rob Zandbergen, CEO USG People: “Deze deelneming is in lijn met onze strategie om ook uit te breiden in online HR-dienstverlening. Met deze deelneming verwerven we een toekomstbestendige online HR-oplossing in de vorm van HROffice.” Hans van Rijnswoud, CEO Adver Online B.V. / HROffice: “Met de komst van USG People kunnen wij nog sneller groeien en onze diensten verder ontwikkelen. Wij zijn zeer verheugd over deze samenwerking, welke voor beide partijen vele deuren zal openen.”

Gerelateerde artikelen