Alle dealmakers bij het miljoenenbod op Telegraaf Media Groep

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft adviseurs ABN AMRO, Rabobank, Allen & Overy, Freshfields Bruckhaus Deringer en Citigate First Financial ingeschakeld voor het bod van Mediahuis en de familie Van Puijenbroek (VP Exploitatie) ter waarde van 161 miljoen euro. De bieders krijgen advies van De Brauw Blackstone Westbroek, Alantra, ING, Linklaters en Hill+Knowlton adviseren de bieders.

Advocatenkantoor Brauw Blackstone Westbroek en financieel adviseur Alantra adviseren VP Exploitatie. Het team van De Brauw staat onder leiding van partner Bernard Roelvink. Mediahuis krijgt advies van ING Bank en advocatenkantoor Linklaters. Jan Willem de Boer is in de lead namens Linklaters. Het team van Freshfields Bruckhaus Deringer bij het advies aan TMG bestaat uit partners Dirk-Jan Smit en Jan Willem van der Staay senior associates Marlies de Wilde en Saloua Ouchan. Frans van der Grint neemt de honneurs waar namens Hill + Knowlton Strategies.

Geen bod maar een 'ongevraagd niet-bindend voorwaardelijk voorstel'
TMG bevestigt naar aanleiding van mediageruchten dat zij een ongevraagd niet-bindend voorwaardelijk voorstel heeft ontvangen van Mediahuis en VP Exploitatie voor de verwerving van alle aandelen TMG voor een prijs van 5,25 euro in contanten. Uitgaande van een totaal van 46350 duizend aandelen (jaarrapport 2015) waardeert het bod TMG op 243 miljoen euro. VP Exploitatie had eind 2015 33,9 procent van de aandelen in handen. Voor de resterende aandelen moeten de bieders circa 161 miljoen euro betalen. 

TMG geeft in een persbericht aan dat zij het voorstel overwegen en dat de bieders al toegang hebben tot informatie voor de waardering van de overname. Volgens het bericht is de deal nog in een prematuur stadium en gaat TMG in haar bedrijfsvoering nog uit van een zelfstandige strategie.

Investment manager ziet meerwaarde in samenwerking TMG en Mediahuis
Investment manager Guus van Puijenbroek denk dat Mediahuis en TMG samen waarde kunnen toevoegen. “Als betrokken aandeelhouder ondersteunen wij al decennialang de onderneming, het management en de redacties van TMG bij het waarborgen van een iconisch Nederlands merk als De Telegraaf, met onafhankelijke en hoogwaardige content. Wij zijn ervan overtuigd dat de verdere toekomst van TMG het beste is verzekerd in een partnerschap met Mediahuis. Wij willen dan ook met dezelfde betrokkenheid aandeelhouder worden in de nieuwe, uiteindelijke onderneming die een aantrekkelijke, betrouwbare werkgever zal zijn voor journalisten en andere medewerkers met ambitie in de nieuwe mediawereld. Wij zien de effectieve strategische en inhoudelijke meerwaarde van zo’n prachtige Nederland-Belgische multimediagroep, die kan rekenen op onze langdurige ondersteuning.”

Gerelateerde artikelen