Online supermarkt Crisp haalt 35 miljoen groeikapitaal op

De scale-up is uitgebreid naar België, waar het in 2025 winstgevend wil zijn.

De onlinesupermarkt Crisp haalt 35 miljoen euro aan groeikapitaal op. Zestig procent van de kapitaalinjectie komt van bestaande investeerders, zoals het internationale investeringsfonds Target Global en Keen Venture Partners van oud-TomTom-topman Alexander Ribbink. Enkele familiefondsen en de Nederlanders ondernemers Bas Beek en Sanne Manders tekenen voor de overige veertig procent.

Het in 2018 opgerichte bedrijf Crisp specialiseert zich in thuisbezorging van verse supermarktproducten. Het is de tweede kapitaalronde voor de Nederlandse online super. Eind vorig jaar staken onder anderen Just Eat Takeaway-oprichter Jitse Groen en Pieter van der Does, oprichter van Adyen, 75 miljoen in Crisp.

Sindsdien heeft het bedrijf enkele overnames gerealiseerd. Een jaar geleden werd Eetfabriek ingelijfd. Begin dit jaar werd maaltijdboxendienst De Krat aan de vork geprikt. Het bedrijf boekte in het eerste jaar van het bestaan nog een verlies van bijna twee ton.

Inmiddels is het Crisp uitgebreid naar België, waar het in 2025 winstgevend zal zijn, volgens CEO Tom Peeters.

Gerelateerde artikelen