Hengelose Webton sluit zich aan bij Blue Dragon Groep
Webton sluit zich aan bij bureaugroep Blue Dragon om met een breder pakket aan services nog beter in te kunnen spelen op digitale vraagstukken. Webton, dat twintig werknemers heeft, is al 25 jaar specialist in webdesign en online marketing. Op de klantenlijst staan merken zoals Grolsch, Toyota Nederland en Achmea.
Ton Heerze (eigenaar Webton): “We zijn erg blij om onderdeel van de Blue Dragon Groep te worden. Onze markt bevindt zich in een sterke consolidatieslag. Deze toetreding is belangrijk om dé online marketingspecialist van Twente te kunnen blijven.”
In oktober 2023 kondigde Pontex Investment Partners aan een substantieel minderheidsbelang te nemen in Blue Dragon, een full service marketingbureau. ‘Blue Dragon wil de komende jaren zowel organisch als met overnames verder groeien en wordt daarin nu ondersteund door de expertise en slagkracht van Pontex’, zo meldde het persbericht destijds. Het was de eerste investering van Pontex sinds haar verzelfstandiging van NIBC.
“Wij vinden het altijd belangrijk dat er sterke onderliggende trends zijn die niet alleen maar beïnvloed worden door conjunctuur, maar sterker dan dat zijn”, zegt Franck Marra van Pontex in een interview in het aankomende M&A Magazine. “Dus bijvoorbeeld digitalisering en de energietransitie. Maar ook digitale marketing is zeker zo’n trend. Met Blue Dragon wil Pontex een buy & build strategie uitrollen. De eerste Letter of Intent is al getekend en naar verwachting volgt de closing in april.”
Dit blijkt dus te gaan over Webton, de eerste add-on voor Blue Dragon Groep. Erik Joosten (managing partner Blue Dragon): “Ons ecosysteem is een verzameling
van specialisten, waar Webton met hun kennis en ervaring perfect bij past. Hun komst versterkt niet alleen de positie van Blue Dragon als toonaangevende bureaugroep, maar stelt ons ook in staat om onze klanten nóg beter te bedienen.”
Webton blijft actief onder eigen naam en blijft gehuisvest in de Bethlehemkerk in Hengelo.