Digitale verzekeraar haalt nog eens tien miljoen op

Ex-coureur Nico Rosberg stak ook geld in het Amsterdamse Insify.

Het digitaal verzekeringsbedrijf Insify, gevestigd in Amsterdam, heeft een extra financiering van tien miljoen binnengehaald. Deze tien miljoen is afkomstig van een verzameling investeerders. Hiermee komt het totale kapitaal van de Series A-investeringsronde op 25 miljoen euro. 

De extra financiering komt een jaar nadat Insify vijftien miljoen euro ophaalde. Die financieringsronde werd geleid door Accel, een venture capital-investeerder met in zijn portfolio tech-bedrijven zoals MessageBird en Vinted.

De aanvullende investeringsronde werd geleid door Munich Re Ventures (MRV). MRV werd daarin bijgestaan door onder meer Opera Tech Ventures en voormalig Formule 1-wereldkampioen Nico Rosberg

Met dit nieuwe kapitaal heeft Insify als doel om het bestaande aanbod van zakelijke verzekeringsproducten verder te optimaliseren en uit te breiden. Het bedrijf heeft dankzij de investeringen al een aanzienlijke groei kunnen realiseren. Het klantenbestand is gegroeid van 1500 naar 10.000. Ook heeft Insify zijn eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering in Nederland geïntroduceerd.

“Als ondernemer heb ik aan den lijve ondervonden dat de huidige zakelijke verzekeringen vaak niet voldoen aan hun doel om kleine bedrijven te helpen”, aldus Koen Thijssen, oprichter en CEO van Insify. “Onze snelle groei sinds onze laatste financieringsronde begin 2022 toont de urgentie aan voor freelancers en kleine bedrijven in heel Europa om toegang te krijgen tot een betere verzekeringsoplossing.”

Naast de uitbreiding van het klantenbestand en de ontwikkeling van de AOV in Nederland, wil Insify met de verlenging van de Series A-investering ook in Duitsland en Frankrijk toeslaan. 
 

 

Gerelateerde artikelen