Digitaal verzekeringsbedrijf Insify haalt 15 miljoen euro op

Verzekeraar Insify heeft in een recente investeringsronde 15,1 miljoen euro opgehaald.

De investeringsronde wordt geleid door Accel, een venture capital-investeerder met in zijn portfolio tech-bedrijven zoals MessageBird en Vinted. Accel wordt ondersteund door verschillende Europese investeerders, waaronder de Berlijnse Visionaries Club, een netwerk van techondernemers waar onder andere Mollie-oprichter Adriaan Mol aan deelneemt.

Insify, dat in 2021 een AFM-licentie verkreeg en direct samenwerkt met herverzekeraar Munich Re, innoveert de verzekeringsmarkt door de processen achter zakelijke verzekeringen voor het MKB en freelancers volledig te digitaliseren en zo te optimaliseren.

Het groeigeld gaat naar uitbreiding van het team, schrijft het FD. De verzekeraar heeft op het moment twintig openstaande vacatures en stuurt daarmee aan op een verdubbeling van het personeelsbestand. Thijssen verwacht binnen twee jaar naar 80 man te groeien en Insify tegen die tijd ook in andere Europese landen gelanceerd te hebben. Hij spreekt van een markt van 62 miljard euro.

Gerelateerde artikelen