Dopamine, deals & drinks: Young M&A rockt de zomerborrel op Pllek

Bekijk hier het complete fotoverslag (fotografie: Robert Tjalondo)
Op donderdag 26 juni verzamelden de jonge dealmakers zich traditiegetrouw voor dé zomerborrel van het jaar. Met dank aan hoofdsponsor Ansarada werd het een middag en avond vol inzichten, humor, goede vibes en – uiteraard – ijskoude drankjes.
Pllek in Amsterdam-Noord vormde het ideale decor voor een zomerse middag. Dit industriële strandparadijs met uitzicht over het IJ gaf het event de perfecte zomerse sfeer. Tegen borreltijd brak de lucht open, de wind bracht verkoeling, en de eerste glazen rosé en speciaalbier tikten al vrolijk tegen elkaar.
Maar voordat er geproost werd, wachtte de jonge M&A-community een verrassende spreker. Laura de Munck, community manager van Young M&A, beet het spits af, bedankte partners en sprak speciale waardering uit voor hoofdsponsor Ansarada, die dit event mede mogelijk maakte.
Toen kwam hij op: Paul Smit – filosoof, cabaretier en breinkraker van formaat. Wat volgde was een vlijmscherpe én hilarische masterclass over het brein, gedrag, technologie, en natuurlijk dopamine.
Met een onweerstaanbare mix van wetenschap, video en stand-up comedy liet Smit het publiek nadenken over iets wat ze elke dag gebruiken maar zelden doorgronden: hun eigen brein. Zo leerden we dat het onderbewuste in 0,2 seconde bepaalt wie je nieuwe collega wordt (ja, zelfs als dat Ted Bundy is…). En dat ons bewustzijn maar een fractie van alle informatie verwerkt: slechts zestig bits per seconde tegenover elf miljoen onbewuste bits.
Liegen, hormonen, AI, generatieverschillen – alles kwam langs. En ja, ook dopamine kreeg een hoofdrol. Cocaïne, concerten, extreme sports en TikTok: allemaal kortdurende kicks die ons brein opjagen en ons later laten crashen.
Smit’s boodschap: laat je niet opblazen door prikkels, maar geef je brein af en toe rust. Een boodschap die de aanwezigen letterlijk konden nemen, want de setting van Pllek – met zijn stadsstrand, loungebanken en uitzicht op de skyline – was ideaal om even bij te komen.
De zon zakte, de gesprekken laaiden op. Oude bekenden werden weerzien, nieuwe connecties gelegd. De drankjes vloeiden, de bitterballen knisperden en de energie was voelbaar – precies wat een Young M&A-avond moet zijn.
Kortom: deze zomerborrel had álles: brains, bites, business, en bovenal: de vibe. Was je er niet bij? Dan heb je iets gemist. Gelukkig is er volgend jaar weer een kans. Tot dan – en vergeet niet af en toe op pauze te drukken.