Young M&A Summer Vibes
Bekijk hier de foto's.
We hoorden het meerdere keren op de Young M&A Zomerborrel gister: als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Terwijl de seniors op kantoor de Volvo richting Toscane hebben gestuurd bewaken de juniors het fort op kantoor. Dat betekende ook dat men op tijd de kantoordeur achter zich dicht kon trekken om aan te schuiven bij de YM&A ‘Summer Vibes’-zomerborrel.
De opkomst van deze Young M&A community-bijeenkomst was historisch hoog. Voor de verandering was de community afgereisd van de Zuidas naar Amsterdam Noord om neer te strijken bij het stadsstrandje van Pllek voor een borrel en een barbecue. Overigens waren er niet alleen bekende gezichten en partners aanwezig: in het kader van de ‘bring a friend’-actie waren ook de dealmakers welkom die (nog) geen lid zijn van de community.
Om de aanwezigen uit te dagen de uitdagingen in het leven op te zoeken was Kevin Weijers uitgenodigd, de man die alles weet van challenges. Zoals veel mensen had Weijers ooit een kantoorbaan, die vooral bestond uit e-mailen. Op een zeker moment kwam Weijers erachter dat uit de data bleek dat voor elke email die je stuurt er je er gemiddeld 1.6 terugkrijgt. Hard blijven mailen om ‘inbox zero’ te bereiken heeft dus geen zin – dat levert alleen maar meer mails op. Hij zette zijn ervaringen met de mailcultuur om in een goedgelezen blog (geschreven in de uren die hij dus niet meer besteedde aan mailen). Uiteindelijk belandde het blog ook op het bureau van zijn manager – en Kevin en zijn werkgever besloten als vrienden uit elkaar te gaan.
Vervolgens stelde Weijers zijn leven in het teken van het uitvinden hoe (werk)culturen over de hele wereld werken: hij plaatste een oproep – een week gratis werk in ruil voor kost en inwoning. De oproep ‘ging viraal’ en Kevin werkte uiteindelijk onder meer als druivenplukker op Sicilië, radiosidekick in Maleisië en als gymleraar in een township in Zuid-Afrika. De moraal van het verhaal: doe uitdagende dingen om je perspectief te verbreden, want mensen met een bredere blik kijken creatiever naar de wereld en zien meer kansen. De Challenge die Kevin tot slot meegaf aan de zaal was de 21 dagen zonder klagen-uitdaging. Het concept is simpel: doe een armbandje om de pols en probeer 21 dagen niet te klagen. Toch geklaagd? Wissel het bandje naar de andere pols en de teller gaat weer naar nul.
Het valt nog te bezien hoeveel YM&A’ers het vol gaan houden om niet te klagen, maar op de avond zelf leek het goed te gaan. De gezellige locatie, de mooie opkomst, de prima barbecue – het was weer een geslaagde avond met dank aan sponsor Ansarada, de inzet van het bestuur van de community en de organisatie vanuit Sijthoff Media.
Meer weten over de YM&A Community? Neem contact op met Evelijn Hartvelt of Jurriën Morsch.