Wijnplatform mikt na vierde investeringsronde op 8 ton winst
Het Nederlandse wijnplatform Onwine lanceert de laatste investeringsronde via sharefunding, die verdere internationale uitbreiding moet versnellen. Het streefbedrag is 400.000 euro, waarvan een ton is opgehaald in de eerste week.
Onwine is in 2021 opgericht om consumenten direct in contact te brengen met Europese wijnmakers, zonder tussenhandel. Het platform vertegenwoordigt meer dan 1500 wijnhuizen in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland en Oostenrijk.
Het wordt de vierde financieringsronde en volgens Onwine ook de laatste. Eerder haalde Onwine geld op via fintech-platform Eyevestor. De vorige ronden brachten een half miljoen euro op bij meer dan 200 investeerders. In 2024 groeide de omzet met 65 procent. Dit jaar verwacht de start-upmet ongeveer 60 procent. Onwine wil verder groeien naar een omzet van 2,5 miljoen euro en een winst van 800.000 in 2028.
De opbrengst wordt gebruikt voor nieuwe wijnboeren, nieuwe wijnlanden, nieuwe verkooplanden, een vernieuwd platform en het opschalen van marketingactiviteiten in Nederland, België en Duitsland. Ook staan er meer fysieke Onwine conceptstores op de planning.