Wayflyer haalt 150 miljoen dollar op
De ronde werd gesterkt door 3 nieuwe investeerders; Prosus, Madrone Capital Partners en J.P. Morgan, naast bestaande investeerders Left Lance Capital en Guillaume Pousaz (oprichter van Checkout.com). Met de financiering, mede geleid door DST Global en QED Investors, wordt de waarde geschat op $1.6 miljard.
Wayflyer werd opgericht in september 2019 om wereldwijd eCommerce bedrijven te helpen hun groeipotentieel te bereiken, door het bieden van een reeks financierings- en analyseoplossingen die hen helpen om toegang te krijgen tot werkkapitaal, cashflow te verbeteren en de verkoop te stimuleren. Door het aanbieden van betaalbaar, niet-verwaterend, ongedekt kapitaal, krijgen in aanmerking komende bedrijven de flexibiliteit om advertentieruimte en inventaris te waarborgen, om zo de weg vrij te maken voor groei en winstgevendheid. Wayflyer's platform analyseert bovendien dagelijks de marketingprestaties van het bedrijf.
De Series B-ronde volgt na een periode van groei voor het van oorsprong Ierse bedrijf. Zo haalde Wayflyer in 2021 al $76 miljoen op tijdens een een Series A-ronde, breidde het uit naar nieuwe markten waaronder Nederland en Spanje, opende het een kantoor in Atlanta (U.S.) en ging het partnerships aan met onder andere Adobe, Sezzle en eBay UK. Het aantal medewerkers van Wayflyer steeg in 2021 met 525%, van 40 naar 250, en de jaarlijkse kapitaalinvesteringen groeide met meer dan 900% op jaarbasis.
De groei van de eCommerce sector toont in 2022 geen tekenen van vertraging, met een voorspelde omzetgroei van $5.4tln tegen het einde van het jaar. In het licht van deze ontwikkelingen zal Wayflyer de kapitaalinjectie verder gebruiken om haar activiteiten in bestaande markten te versterken, uit te breiden naar nieuwe markten in Europa en Azië, het productaanbod te verbreden en wereldwijd nieuw talent aan te trekken.