Voetballer Gregory van der Wiel verkoopt belang in kledingmerk BALR.
BALR. is in 2013 opgericht door Demy de Zeeuw, Juul Manders en Ralph de Geus, Gregory van der Wiel en Eljero Elia zijn in de beginfase als investeerder ingestapt, wat heeft bijgedragen aan een versnelde groei van beide ondernemingen. In de afgelopen vijf jaar is deze samenwerking een internationaal succes gebleken. De omzet van BALR. ligt inmiddels ruim boven de 10 miljoen euro.
Hoeveel Van der Wiel verdiend heeft op met de verkoop van zijn aandelen, is onbekend. Wel heeft Van der Wiel bekendgemaakt dat hij een rendement van 2000 procent op zijn investering heeft behaald. Het kapitaal dat vrijkomt, wordt deels ondergebracht bij zijn investeringsfonds Block Party.
Vanuit Noord-Amerika wil Van der Wiel meer investeringen doen via investeringsfonds Block Party. "In Toronto zijn wij bezig met het oprichten van een nieuw bedrijf dat zich bezighoudt met het bouwen van personal brands", We nemen dan graag de rol van creative director aan in het team van een atleet of ander interessant personal brand.”
Verder wil de voetballer zijn focus steeds meer verleggen naar start-ups in de techsector.