Vier miljoen voor boekingssite voor bijzondere reizen
In tegenstelling tot andere boekingsplatformen bestaat het aanbod op Vipio enkel uit bijzondere overnachtingen en unieke vakanties.
Sinds de lancering in 2020 gingen al meer dan 100.000 mensen via Vipio op reis. Met het opgehaalde kapitaal wil Vipio haar platform verder verbeteren en versneld internationaal groeien. Vipio is daarom op zoek naar nieuwe medewerkers, zoals software developers, online marketeers en sales medewerkers.
Een van de oprichters van Vipio is René Schoenmakers, medeoprichter en lange tijd CEO van het bekende veilingplatform Catawiki. De NOM was in 2010 ook een vroege investeerder in Catawiki. Bij de verkoop in 2020 resulteerde dit in het hoogste rendement dat de NOM ooit op een investering maakte.
Schoenmakers: “Na Catawiki wilde ik graag weer met iets nieuws aan de slag. De leukste fase van een bedrijf is de beginfase, waar alles nog alle kanten op kan. Dat blijft trekken. Ik was toevallig met mijn zoon op zoek naar een echt bijzondere accommodatie voor een weekendje samen weg. Uiteindelijk vond ik met veel moeite iets op een website van een camping en bedacht dat een gespecialiseerd platform me hier had kunnen helpen. Zo werd Vipio geboren.”
De NOM is blij met de investering in Vipio. Manager Investeren Marco de Jong: “We investeren uiteraard in Vipio omdat René en zijn team een goed trackrecord hebben, maar vooral ook omdat we zien dat Vipio inspeelt op een sterk groeiend segment van reizigers die iets bijzonders willen en daarbij geholpen willen worden.“
Lees ook: ‘Verdere groei TBAuctions gegarandeerd’