Verpakkingsloze onlinesupermarkt Pieter Pot maakt doorstart
De verpakkingsloze onlinesupermarkt Pieter Pot maakt een doorstart. Dat meldt directeur en oprichter Jouri Schoemaker.
Volgens hem is er met een crowdfunding voldoende geld, 1,3 miljoen euro, opgehaald om de activiteiten van het bedrijf voort te zetten. Die campagne wordt overigens nog doorgezet tot een bedrag van 1,8 miljoen euro. Schoemaker streeft ernaar de onlinewinkel in maart weer te openen.
De doorstart houdt in dat Pieter Pot Beheer BV, de moedermaatschappij van het failliet verklaarde Pieter Pot, de boel overneemt.
Voor het faillissement had Pieter Pot naar eigen zeggen 20.000 actieve klanten. Die bestelden hun boodschappen in glazen potten en flessen die via een statiegeldsysteem worden hergebruikt om op verpakkingsafval te besparen.
Schoemaker zegt blij te zijn met de nieuwe kans. “Met onze succesvolle crowdfundingcampagne hebben we enorm vertrouwen in de toekomst. Dit bewijst weer hoe graag Nederland een voorbeeld geeft als het gaat om de transitie naar circulaire verpakkingen”, zegt hij. “2024 zal het jaar worden dat de eerste verpakkingsvrije supermarkt op landelijke schaal winstgevend wordt.”
(ANP)