Verkoop van allerhande merken kost Unilever omzet

Last modified: 25 april 2025 14:02
Zonder Unox, Zwan, Conimex en De Vegetarische Slager bijna vijftien miljard minder omzet.

Levensmiddelenconcern Unilever heeft in het eerste kwartaal minder omzet geboekt. Het concern wijt dit met name aan de verkoop van enkele merken.

In december meldde het concern Unox en Zwan aan vleesproductenmaker Zwanenberg Food Group te verkopen. Ook Conimex werd verkocht, aan het voedings- en drankenbedrijf Paulig. Verder werd vorige maand bekend dat De Vegetarische Slager naar concurrent Vivera gaat.

Ook zonder deze merken boekte het bedrijf nog een kwartaalomzet van 14,8 miljard euro, 0,9 procent minder dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Daarbij had het concern ook last van ongunstige wisselkoersen.

Het concern stelt dat de marktomstandigheden “uitdagender” waren dan vorig jaar. Veel consumenten zijn de afgelopen jaren overgestapt van A-merken naar goedkopere huismerken vanwege de hoge inflatie. Ook wijst topman Fernando Fernandez op de “toegenomen wereldwijde macro-economische onzekerheid”.

Related articles