Unilever koopt weer: zeepmerk Dr. Squatch ingelijfd

Overname laat zien dat Unilever niet alleen merken afstoot.

Unilever neemt Dr. Squatch over. Met dat Amerikaanse merk voor onder meer handgemaakte zeep breidt het Britse was- en levensmiddelenconcern verder uit op het gebied van persoonlijke verzorging.

De overname laat zien dat Unilever niet alleen merken afstoot, maar ook aan uitbreiding van zijn assortiment werkt. Bekend is dat de nieuwe topman Fernando Fernandez, die dit jaar plots werd aangewezen als vervanger van Hein Schumacher, vooral inzet op de best presterende merken en de belangrijkste merken van het concern.

Unilever meldde eerder al de ijsjesdivisie met merken als Ben & Jerry’s, Magnum en Cornetto te willen afsplitsen. Ook maakte Unilever bekend Unox, Conimex en Zwan te verkopen. Datzelfde gold voor De Vegetarische Slager. Daar blijft het mogelijk niet bij. Zakenkrant Financial Times stelde vorige week dat Unilever ook het afstoten van het Britse snackmerk Graze zou overwegen.

Hoeveel geld met de overname van Dr. Squatch is gemoeid, is niet naar buiten gebracht.

Erder dit jaar kocht Unilver Wild Cosmetics, een producent van navulbare persoonlijke verzorgingsproducten.

Zie ook: Unilever dicht bij overname maker navulbare deodorant – M&A

Related articles