Uitgever EW, KIJK en Fiets in Belgische handen
Behalve met de tijdschriften is New Skool Media onder meer ook actief met het culinaire tijdschrift Delicious en het financiële blad BeleggersBelangen. Met de overname van deze merken kan Roularta zijn positie op de Nederlandse markt uitbreiden. Het Belgische mediabedrijf is hier al actief met Plus Magazine, bedoeld voor 50-plussers, en tuiniersmagazine Landleven.
De mediamerken van New Skool Media, dat zo'n 170 werknemers heeft, zijn goed voor zo'n 45 miljoen euro omzet per jaar. De beoogde nieuwe eigenaar is aanzienlijk groter, met bijna 1500 voltijdsbanen en een jaaromzet van 300 miljoen euro. Volgens topman Erwin van Luit van New Skool Media kan die schaalgrootte helpen om de Nederlandse titels sneller te laten groeien.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet nog goedkeuring geven voor de overname, schrijven beide bedrijven in een gezamenlijk statement. Daarnaast hebben de ondernemingsraad van New Skool Media en de redactieraad van EW, voorheen bekend als Elsevier, een stem in het overnameproces.