TikTok-achtige AI-reisapp Voja haalt half miljoen op

Tien investeerders zien de reisapp voor Gen Z wel zitten.

Voja, de TikTok-achtige AI-reisapp van Nederlandse bodem, haalt een half miljoen euro op bij tien investeerders. Het gaat om een voormalig regiodirecteur van Booking.com, de eigenaar van Hotel Arena, voormalig CFO van Expedia en de voorzitter van de Raad van Commissarissen van Roompot en Landal. Andere investeerders zijn de CTO van Picnic, oprichters van CardsUnlimited, oprichter van United Wardrobe, eigenaar van VGW Group en de oprichter van Atomico Angels Network.

De investering wordt ingezet om naast accommodaties binnenkort ook vervoeropties en attracties toe te voegen in de reisapp. De app is inmiddels live met zo’n 2,7 miljoen accommodaties in 185 landen. Met AI personaliseert de app aanbevelingen voor verblijfplaatsen per gebruiker.

Acht maanden geleden begon de ontwikkeling van het nieuwe AI-reisplatform dat doet denken aan het social mediaplatform TikTok. De oprichters zijn Camille Richardson, oprichter OneFit, en Guy Rombaut, voormalig CTO van Bitvavo. Het platform toont, op basis van AI en algoritmes, verblijven via korte filmpjes. De app richt zich dan ook vooral op de jongere doelgroep, Gen Z.

Gerelateerde artikelen