TestGorilla haalt geld op voor investering in Nederlandse markt
De investeringsronde werd mede geleid door de Londonse durfkapitaalfirma’s Atomico en Balderton Capital . Daarmee komt TestGorilla uit op een totale investering van 80 miljoen dollar (76 miljoen euro) na eerdere investeringen van Notion, Partech en CapitalT. Luca Eisenstecken van Atomico en James Wise van Balderton Capital zullen deel uitmaken van het bestuur als onderdeel van deze investeringsronde. TestGorilla is internationaal actief, met de financiering werkt TestGorilla aan de Nederlandse marktlancering.
TestGorilla is opgericht door serieondernemer Wouter Durville en voormalig Bain & Company partner Otto Verhage. Het platform maakt het wervingsproces eerlijk, efficiënt en datagedreven door organisaties in staat te stellen om vaardigheden van kandidaten te testen wanneer ze solliciteren op een vacature. TestGorilla speelt een leidende rol in werving op vaardigheden . Deze manier van werven groeit in populariteit en geeft elke kandidaat een gelijke kans om eigen vaardigheden en motivatie te tonen. Met het invoeren van werving op basis van vaardigheden vergroten bedrijven hun kans op het aannemen van toptalent en krijgen ze een grotere diversiteit onder medewerkers. Onderzoek heeft aangetoond dat baansucces een sterke correlatie heeft met assessments die specifieke vaardigheden meten terwijl CV’s en werkervaring de zwakste indrukken opleveren .
Het platform van TestGorilla voorziet hierin door organisaties honderden pre-selectie tests te bieden. Daarmee kunnen ze in een maatwerk-werving kandidaten zoeken die precies aan hun eisen voldoen. Er zijn voor cognitieve vaardigheden, ‘soft skills’, specifieke functievaardigheden, culturele fit, motivatie en taalvaardigheden.
TestGorilla heeft meer dan 5.000 gebruikers aangetrokken sinds de lancering van het platform in de zomer van 2020. Onder de klanten behoren bedrijven als Sony, PepsiCo, Bain & Company, Oracle, Revolut, H&M en de National Health Service van het Verenigd Koninkrijk.