Softwarebedrijf Datatrics overgenomen door MailUp

Het Twentse softwarebedrijf Datatrics komt voor 3,8 miljoen euro in handen van het Italiaanse MailUp.

Dit blijkt uit een persbericht van MailUp.

Het pas zes jaar oude Datacentrics is een zogeheten ‘state-of-the-art predictive marketing platform’ en adviseert klanten over het maken van klantprofielen en de herkenning van aan- en verkoopmomenten. Dit blijkt uit een persbericht van MailUp. Datacentrics werd zes jaar geleden mede-opgericht door de 24-jarige Bas Nieland. Hij is naast directeur ook grootaandeelhouder. 

 

De overname wordt voor 2,25 miljoen euro betaald in contanten. De overige ruim 1,5 miljoen wordt uitgekeerd in aandelen MailUp, goed voor 4,4% van het totaal uitstaande aandelen MailUp. Het bedrijf staat genoteerd aan de Italiaanse Alternative Investment Market. De verkoopprijs kan met een maximum van 3 miljoen euro oplopen als bepaalde omzetdoelen worden behaald.

Gerelateerde artikelen