Seed capital ronde voor websitevernieuwer Catalosite

Catalosite heeft het eerste investeringsticket van zijn 200.000 euro pre-seed ronde opgehaald.

Het bedrijf trok de aandacht van Wing Invest. Catalosite maakt het voor bedrijven, ondernemers en creatieven mogelijk om websites te bouwen die lijken op een social media feed. De sites zijn mobile-first geoptimaliseerd en verhogen de betrokkenheid van bezoekers. Met de investering zal het huidige klantenbestand in de Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië verder worden uitgebreid en worden de activiteiten in Nederland verder opgevoerd.

Geen tweede kans op een goede eerste indruk
Direct de aandacht van websitebezoekers vangen binnen een omgeving die is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik is belangrijker dan ooit. Volgens het Static Brain Research Institute ligt de aandachtspanne van een websitebezoeker rond de 8 seconden. Slechts 28 procent van de woorden op een gemiddelde webpagina worden gelezen. De eerste indruk moet dus zo goed mogelijk zijn. 

Catalosite gelooft dat elke persoon en ieder merk tenminste een sprankje grootsheid en creativiteit in zich heeft. Dat moet gemakkelijk, snel en effectief worden ontketend. Een website gebouwd met Catalosite is standaard mooi vormgegeven, en ziet eruit als een social media feed. Dit is aantrekkelijk voor bezoekers die kunnen scrollen zonder verveeld of afgeleid te raken.

Vergeleken met de traditionele website bevat Catalosite opeenvolgende berichten van verschillende media (afbeeldingen/video's), minder teksten en meer witruimtes. Hierdoor is er minder tijd nodig om de ontwerpsjablonen te kiezen en aan de UI/UX te werken, wat ervoor zorgt dat de creatie en het onderhoud sneller verlopen. Uit gebruikersgegevens blijkt dat de gemiddelde tijd die bezoekers van Catalosite websites doorbrengen 3X hoger ligt dan bij traditionele websites.
 

Gerelateerde artikelen