Resten van V&D naar een Britse webshop voor mode

Tien jaar lang deed het warenhuis pogingen voor een comeback.

De merkrechten van het failliete V&D en het Amsterdamse bedrijf To Be Dressed zijn overgenomen door het Britse bedrijf Secret Sales, een online outlet platform dat zich richt op mode, lifestyle en merkproducten tegen korting. Het bedrijf is actief in zeven landen, waaronder in Nederland.

De nieuwe eigenaar wil V&D nieuw leven inblazen. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

De merknaam V&D werd na het faillissement van het warenhuis in 2015 gekocht door CoolCat-eigenaar Roland Kahn, zijn zakenpartner Jaco Scheffers en voormalig HEMA-topman Ronald van Zetten. De ambitie was om van V&D een van de grootste webwinkels van Nederland te maken.

Een migratie naar een nieuw technisch platform en het slechte economische klimaat zorgde echter voor problemen. In 2021 werd de webshop HomeDeco overgenomen. In 2023 werd het platform echter ondergebracht bij To Be Dressed

Volgens Chris Griffin, CEO van Secret Sales, heeft V&D een speciale plek in het leven van mensen, met herinneringen en waarden die generaties overstijgen. “Dit is een unieke kans om V&D te laten evolueren naar iets nieuws.”

Zowel V&D en To Be Dressed behouden hun eigen merkidentiteit. To Be Dressed richt zich op jongere shoppers.

LEES OOK: Behind the Deal: Hunkemöller overgenomen door hedgefund Redwood

Related articles