Relyon neemt Way2connect over

Relyon neemt concurrent Way2Connect over. Via de overname hoopt Reylon zijn positie op het gebied van Field Service Management (FSM) en Workforce Management te versterken.

Relyon werd begin dit jaar overgenomen door software-investeerder Main Capital, met als doel het uit te bouwen tot een leidende Europese FSM-groep. Way2connect en Relyon waren concurrenten binnen de Nederlandse FSM-markt. Door de krachtenbundeling hebben de bedrijven nu de slagkracht om ook door te groeien buiten de landsgrenzen.

Relyon, opgericht in 2001 in Nootdorp, is een gespecialiseerde softwareleverancier van FSM-oplossingen voor bedrijven met een mobiele buitendienst. Met de producten van Relyon is de binnen- en buitendienst van bedrijven in de installatie, bouw, zorg en vele andere sectoren in staat het veldwerk volledig geautomatiseerd en met hoge efficiëntie te kunnen voltooien. Momenteel bedient Relyon ongeveer 200 klanten zoals Nestle, PCI Nederland, Pirtek en Stulz en meer dan 5.000 eindgebruikers. De gebruikers van Relyons producten zijn veelal bedrijven met 10 tot 100 mensen in de buitendienst. Way2connect, dat in 2005 is opgericht in Etten-Leur, levert gelijkwaardige oplossingen en bedient met circa 20 medewerkers zo’n 100 klanten in aanvullende sectoren, zoals de schoonmaakbranche.

De productportfolio’s van Relyon en Way2connect vullen elkaar goed aan, waardoor de krachtenbundeling veel upsell- en cross-sellmogelijkheden biedt. Link2, het belangrijkste product van Way2connect, is een compleet Planning en FSM-systeem dat geschikt is voor diverse sectoren. De real-time client/server applicatie werkt zowel online als offline en kan worden gebruikt met praktisch alle soorten administratiesoftware. Link2 maakt efficiënte communicatie mogelijk tussen kantoor en de servicemanagers, en om bijvoorbeeld wijzigingen in het planningsproces snel door te geven.

Het vlaggenschipproduct van Relyon is het cloud-based Relyon Service Management Platform, welke onder meer het service- en facturatieproces faciliteert, werkbonnen produceert, klantgegevens beheert en een planningstool met ritplanner omvat. Het platform werkt als een cockpit waaruit servicemanagers alle benodigde informatie voorhanden hebben betreffende het service- en facturatieproces en in een oogopslag kunnen zien wat de status van alle serviceopdrachten is.
 

Gerelateerde artikelen