Reis-techbedrijf Holidu haalt 37 miljoen euro op

Holidu, een technologiebedrijf op het gebied van vakantiehuizenverhuur heeft 37 miljoen euro opgehaald. 

De financieringsronde werd geleid door 83North, met deelname van bestaande investeerders: Kees Koolen, Prime Ventures, EQT Ventures, Coparion, Senovo, Lios Ventures en Chris Hitchen. Kees Koolen, voormalig CEO van Booking.com, is sinds september 2020 persoonlijke investeerder van Holidu. Tevens is Koolen sinds 2016 een actief bestuurslid bij Holidu. Ook Claret Capital (voorheen Harbert European Growth Capital) doet mee aan de financieringsronde en verstrekt zowel aandelenkapitaal als durfkapitaal. De nieuwe investering brengt de totale financiering van het bedrijf op meer dan 100 miljoen euro sinds de oprichting.

De missie van het bedrijf is om het zoeken en boeken van vakantiewoningen gemakkelijk te maken. Holidu is actief in 21 landen met een zoekmachine die meer dan 15 miljoen vakantieaanbiedingen van meer dan duizend reissites en particuliere aanbieders combineert. Onder de merknaam Bookiply helpt het bedrijf eigenaren van vakantiehuizen ook om meer boekingen te krijgen met minder inspanning door middel van een software-en-service-oplossing. 

Ondanks het feit dat de COVID-19-pandemie de reissector bijzonder hard heeft getroffen, zijn de inkomsten van Holidu in 2020 aanzienlijk gestegen ten opzichte van 2019. Bovendien werden de zoekactiviteiten operationeel winstgevend. Alleen al in juli 2020 maakten meer dan 27 miljoen reizigers gebruik van de Holidu-website, waardoor het wereldwijd een van de grootste platforms voor vakantieverhuur is. Ook breidde Bookiply zijn klantenbestand van vakantieverhuurders aanzienlijk uit en is het nu marktleider van vakantieverhuur op belangrijke toeristische bestemmingen zoals de Balearen, de Canarische Eilanden en Sardinië.

De nieuwe financiering zal Holidu in staat stellen om zowel de winstgevende groei van de zoekmachine voor vakantiewoningen als de software- en dienstenleverancier Bookiply uit te breiden. Daartoe zal de onderneming investeren in productontwikkeling en in de verwerving van nieuwe partnerschappen om in te spelen op de toenemende vraag naar particuliere accommodaties. Om de best mogelijke service te bieden aan regionale vakantieverhuurders, opent het bedrijf meer Bookiply-kantoren in Europa. 

Gerelateerde artikelen