Rabobank investeert in e-commerceplatform Expivi
Met het geld gaat het Eindhovense bedrijf, dat e-commerce bedrijven in staat stelt hun producten in 3D te laten configureren en personaliseren, uitbreiden in het buitenland.
Expivi is koploper in de internationale markt voor 3D product personalisatie voor webwinkels met internationale klanten als de multinationals Crocs, Strider en Kingspan. Het SaaS (Software as a Service)-platform maakt het voor fabrikanten en webwinkels mogelijk om producten op een eenvoudige manier in 3D en AR weer te geven, zowel op het web als mobiel. Hierdoor is het voor eindgebruikers mogelijk om producten in 360°-formaat te bekijken en realtime te veranderen van vorm, kleur en accessoires.
De software is direct gekoppeld aan het e-commerce- en supply chain-systeem van Expivi’s klanten. Zo wordt het voor eindgebruikers direct duidelijk wat eventuele wijzigingen in het product voor gevolgen hebben op de prijs of de levertijd. Hierdoor wordt het mogelijk om mass customization toe te passen. Daarbij wordt er alleen nog maar geproduceerd wat een consument heeft besteld. Mass customization wordt gezien als de opvolger van het Fordisme, waarbij massaal geproduceerde goederen de markt op worden geduwd. Bij mass customization wordt er alleen geproduceerd wat besteld is, dit levert een besparing op van grondstoffen, energie en afval.
De opgehaalde groeifinanciering komt van de Rabobank en een groep privé-investeerders, verbonden aan het Money Meets Ideas-programma, het informal investing platform van Rabobank in samenwerking met KplusV. Via dit platform worden startups met goede innovatie-ideeen in contact gebracht met de private investeerders. Het geld wordt ingezet voor de verdere internationale groei in de VS en Europa. Het geld wordt ingezet voor de verdere internationale groei in de VS en Europa. Daarnaast wil Expivi haar platform volledig ‘headless’ maken en ‘self integrating’ met alle andere belangrijke bedrijfsmatige software van e-commerce tot productielijnen.