PR-techspeler Presspage verkocht

Het Amerikaanse Banyan Software neemt Presspage over en opent een Amsterdams kantoor.

Het Noord-Amerikaanse Banyan Software heeft het Amsterdamse Presspage overgenomen, leverancier van software voor persrelaties en newsroombeheer. De deal markeert Banyans tweede overname in de Benelux en gaat gepaard met de opening van een kantoor in Amsterdam met een lokaal team.

Presspage, opgericht in 2008, biedt communicatieafdelingen van grote ondernemingen een geïntegreerd platform voor het beheren, publiceren en analyseren van nieuwscontent. Klanten zijn onder meer Lufthansa, Booking.com, Bayer en smart Automobile. De software automatiseert onder andere mediabeheer, distributie, contactendatabases en prestatie-analyses.

CEO Jan-Willem Schalkwijk noemt Banyan “de ideale langetermijnpartner voor duurzame groei”. Ook Julie Koegenboeg, hoofd Noord-Europa bij Banyan, ziet strategische synergie: “Presspage past perfect binnen onze Europese uitbreiding: sterk product, bewezen leiderschap en trouwe klantenkring.”

Met deze overname wil Banyan zijn Europese portfolio versneld uitbouwen. Het in 2016 opgerichte softwarehuis volgt een ‘buy-and-hold-for-life’-strategie en investeert wereldwijd in mission-critical softwarebedrijven met langdurig potentieel. In Europa is Banyan sinds kort actief met lokale vestigingen en ondersteuning.

Related articles