Otravo fuseert met Travelgenio
Beeld bij bericht: v.l.n.r. Sebastian Barbagallo (CFO Travelgenio), Pablo Albera (CTO Travelgenio), Sjors Grijpink (CTO Otravo), Martin Hulsman (CFO Otravo), Hans van Hoffen (CCO Otravo), Mariano Pelizzari (CEO Travelgenio)
Door de fusie met deze OTA (online travel agent) uit Madrid, Spanje, stoot Otravo door tot de top-5 van online aanbieders van vliegtickets en vakantiereizen in Europa. Het is de vierde transactie op rij sinds de toetreding van investeerder Waterland als meerderheidsaandeelhouder. De Duitse mededigingsautoriteit is op de hoogte gebracht.
Actief in 32 landen
Met de strategie om klanten via metazoekmachines tickets te leveren tegen zeer aantrekkelijke prijzen is Travelgenio sinds de oprichting in 2010 in rap tempo uitgegroeid tot een speler van formaat, met een jaaromzet van meer dan 950 miljoen euro. De combinatie is een van de grootste online reisagenten in Europa met een gezamenlijk sales volume van 1,6 miljard euro.
Samen groeistrategie vormgeven
Beide partijen zien veel voordelen bij deze fusie. Hans van Hoffen, Chief Commercial Officer van Otravo, stelt: “Met deze strategische transactie zetten wij een belangrijke stap richting een global footprint. Daarnaast kunnen wij samen economische schaalvoordelen bereiken waar de consument beter van wordt. Na deze fusie zijn we een top vijf speler in Europa en gereed om een wereldwijde speler te worden.”
Mariano Pelizzari, CEO Travelgenio: “Dit is voor beide bedrijven een kans om samen een leidende rol te pakken in de snelle veranderingen in de Europese markt voor vliegtickets. We zijn blij dat we ons kunnen aansluiten bij Otravo. Dit zal onze business naar een hoger niveau tillen door synergie-effecten en zorgen dat we een nog relevantere speler in de reisindustrie zullen worden. We zijn er zeker van dat dit bovendien vertaald zal worden naar competitieve prijzen en andere voordelen voor alle klanten van Otravo.” Pelizzari treedt samen met mede-oprichter en CTO Pablo Albera toe tot de directie van Otravo en blijft leiding geven aan het merk Travelgenio.
Lees ook: CFO Otravo: "Finance soms achterop bij snelle groei"