Oprichter Van der Wallen koopt BrandLoyalty terug

Zegelreus deed het na de beursgang alsmaar minder goed.

BrandLoyalty, een bedrijf voor promotieacties in vooral supermarkten, is overgenomen door Opportunity Partners, het investeringsbedrijf van Robert van der Wallen. Hij richtte BrandLoyalty op in 1995 en verkocht het in 2014 voor een miljard euro aan Alliance Data Systems.

Onder de naam Loyalty Ventures maakte het bedrijf vervolgens een beursgang. Maar in 2019 kwam BandLoyalty weer in de etalage te staan, nadat de omzet zakte van 600 naar 400 miljoen euro. 

Van der Wallen heeft in 2020 een vergelijkbaar bedrijf opgericht onder de naam L – Founders of Loyalty. Naar verluidt zou deze start-up een omzet van 260 miljoen euro hebben gedraaid. 

Volgens berichtgeving in NRC zou Van der Wallen overwegen om de twee bedrijven na de deal in elkaar te schuiven. De recente overname van BrandLoyalty noemt hij ‘strategisch belangrijk’. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.
 

Gerelateerde artikelen